Post

Baja Besarkan Haiwan di MAHA 2014

 السلام عليكم
 peace be upon you



pernah terfikir tak bagaimana sesetengah haiwan yang biasanya kita lihat di persekitaran kita, tumbesarannya seperti berada di tahap yang 'melampau'?


haa..


sebenarnya haiwan-haiwan ni sebahagian besarnya diberikan baja.
umpama pokok. pokok pun kadang2 malas berbunga dan berbuah bila kurang bajanya. atau tiada baja lansung. kan? sama konsep seperti tumbuhan, baja ni agak popular dikalangan pemilik kucing. tapi bukan ianya seperti baja berketul-ketul tu. tapi dalam bentuk cecair. samaada disembur pada bulu untuk menggebukan bulu ( ya! kucing kampung pun bila disembur pada bulunya, lama2 akan kembang macam kucing parsi! ) , atau ditambah dalam minuman kucing sebagai supplement bagi mendapatkan tumbesaran 'melampau'.


bukan sekadar untuk kucing, haiwan-haiwan lain pun boleh. insyaAllah.. berminat? nak dapatkan info yang lebih, meh la datang event MAHA 2014 bertempat di maeps-upm serdang. kalau ikut highway plus, keluar dr tol exist upm. jika terlepas susur keluar upm, boleh patah balik dr putrajaya dan cyberjaya. 


oh ya! produk ni boleh didapati di Dewan Pameran B.
bab masalah parking usah risau. insyaAllah tahun ni lebih baik dr tahun terdahulu. banyak parking, dan jika tak larat berjalan, ada disediakan tram berdekatan setiap lokasi parking kereta.