Post

Sempadan Twitter Ialah

 السلام عليكم
 peace be upon you

 
Siapa yang kuat benar ber-twitter, pakcik kira dah cukup pantas untuk berfikir secara waras. Tapi cukup pantas, tak bermaksud ilmunya mampu mengatasi nafsunya ketika berfikir kan?

ber-twitter tak salah pun. tapi apabila medium twitter tu disalahguna, memang mengundang masalah. Nak berkongsi 'rasa' juga, tak kisah. apa-apa pun tak menjadi masalah. asalkan ada hadnya.


Limit twitter, bile terlebih twit eh?
tapi limit bertukar pendapat dalam twit ialah agama.


Bila takde sempadan agama ni lah puncanya isu status perkara yang halal diharamkan, yang haram, dihalalkan. apatah lagi perkara yang mendekatinya..

Biasalah. dosa memang tiada had. selagi masih hidup, kumpullah sebanyak mana. nanti boleh berbangga dengan tayangan perdana kat akhirat kann..

=.=



Firman Allah SWT yang bermaksud :


" Tidakkah dia (manusia) mengetahui bahawa sesungguhnya Allah melihat segala perbuatannya. " 

(Surah al-'Alaq : 14)




.

2 comments

Post a Comment