Post

Wanita Mudah Jadi Angsa Fesyen

 السلام عليكم
 peace be upon you

 
Terlebih dulu, pakcik nak minta maaf la buat kaum hawa ya~
Tak berniat. Tapi nak kita sama-sama berfikir. Baik yang single, mahupun bagi suami yang dah ada isteri nun. huhu..



Memang ada benarnya pun~
Wanita mudah tertarik dengan sesuatu yang cantik kan~
Alah.. tengok je tudung.. penuh manik-manik. 

Tu belum campur bunga ros seketul kat tengah. huhu.. Sampai balut leher macam pocong pun ada.. Macam ni??


Biar nampak cantik didunia asal selesa dengan api neraka akhirat?  




Huhu.. kita kena faham, hujung akhir zaman ni, macam-macam cara yang buat akidah boleh terpesong. Walhal nak menjaga aurat kata empunya diri. Tapi tak sedar yang akidahnya dah tak terjaga. wallahua'lam..

Kesedaran untuk menutup aurat yang betul bagi umat Islam, 
pada pemahaman pakcik la.. akan timbul masa dikumpul di padang mahsyar..
tapi masa tu dah terlewat~


^^,


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :


" Dua golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaiti yang pertama, mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu ( bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut. Yang kedua, adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaannya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggul rambutnya (atau ikatan rambutnya) umpama bonggol unta. Dan perempuan yang sebegini keadaannya tidak kan mencium bau syurga. Ketahuilah bau syurga sudah boleh dicium dari jarak begini dan begini. "


Hadith Riwayat Imam Muslim, Imam Ahmad, Imam Malik




selamat beramal. pastikan aurat ditutup dengan sempurna sebelum melakukan aktiviti seharian  ;)


mencegah nafsu lebih baik dari mengubati dosa?

salah la.. kan ada taubat~ peluang sudah diberi oleh-Nya~
ayuh kita gunakan !!!~
wekk~




6__9


.

4 comments

Post a Comment