Post

Petua Buang Parut Lekuk Yang Jimat

 السلام عليكم
 peace be upon you


Pakcik ada tabiat terbaru. iaitu menggaru kulit kerana gatal.
Apa boleh buat. Situasi kerja disekeliling memang tak lari dari tekanan tinggi, suhu tinggi, cara kerja; serba serbi berkait dengan 'tekanan'.

Sampaikan kulit pun terkena tempias tekanan.. Oh. garu saja..Tapi tak boleh. Nanti kulit jadi terluka..dan akhirnya rosak.. Tapi..tapi.. Dah garu rupanya... haih..

Dah jadi parut.. huhu..
Pakcik cari timun je..


Caranya :

1) Ambil timun yang dah 'matang', buang kulitnya. Lepas tu kisar sampai halus.  Tapis airnya, ambil hampasnya dan tempelkan kat bahagian yang berparut tu. 

2) Biarkan hampas tu selama 30 minit. Bersihkan muka.
dan yang paling penting, amalkan selalu. insya'Allah mujarab.


Dibandingkan dengan krim harga berpuluh-puluh sampai beratus-ratus yang kamu-kamu beli semata-mata nak jaga muka, yang ni lagi jimat. Yang penting, takde bahan kimia yang mencurigakan. Fresh punya~ 


Oh ya! ada krim yang ok, namanya krim rojer jerawat putri binari.. Memang cepat kesannya. Terutama yang ada jerawat kekal. tapi..


ui !! gatal kemain kat muka masa nak tido~

6__9


Kadang-kadang berfikir.. Ada segelintir umat Islam yang tergamak biarkan saudara seagamanya merempat.. Tapi tak tergamak biarkan mukanya dimamah usia.. sedih kan? kamu macam tu ke? huhu..


Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud :



" Bahawa Allah SWT telah menurunkan penyakit dan ubat. dan dijadikan kepada setiap penyakit ada ubatnya.  Berubatlah. Tapi jangan berubat dengan benda-benda yang haram. "

(Hadith Riwayat Abu Daud)

 
p/s : bagus juga ada entri petua-petua ni.  ^^,

.

4 comments

Post a Comment