Post

Lelaki Tak suka Diarah

 السلام عليكم
 peace be upon you

picture & re-edit from : HERE


Mengarah, satu bentuk perbuatan menyuruh melakukan sesuatu..
kalau benda tu tak menyalahi larangan-Nya, nak risau apa ya?


Buat saja la..


Nak sakit hati? Tu baru sesama manusia yang mengarah.. Arahan-Nya macam mana? ada fikirkan?

Fikir, tapi tak bertindak, apa gunanya kan~
Sebab disebalik berfikir & bertindak tu, ada hikmah-Nya..

Hey~ hey~
Kesabaran kamu ainggi macam gunung.. Insya'Allah..
kamu tak mahu? ui.. Rugi la.. Nanti dah nikah, dilanda badai, siapa yang mendatangi kamu? Dah tentu makhluk laknatullah itu.. dia juga akan bereksperimen dengan nafsu amarah kamu~



Tapi !! Malaikat di kiri & kanan kamu takde nya nak bereksperimen sama kamu. dia bagi 'betul' & 'salah' je~


Apa boleh buat.. kehidupan ibarat game " Dare to challenge ''~
Kamu mahukan kebahagiaan? Timbulkan redha dalam diri..

Jika tak bertentangan.. Buatlah..terimalah...
Kerana Dia adalah Pengarahnya...
Menolak bererti, menolak ujian-Nya..




Firman Allah SWT yang bermaksud :


" ...Serta membunuh orang-orang yang menyeru manusia supaya berlaku adil maka sampaikanlah berita yang " menggembirakan " mereka, dengan azab seksa yang tidak terperi sakitnya. "


(Surah ali-Imran : 21)




p/s : selamat beramal  ;)


.

4 comments

Post a Comment