Post

Terapi Air Sejuk Untuk Panjang Umur

 السلام عليكم
 peace be upon you


maaf ya~ aurat tetap aurat~  (^^,)/

Kesan musim sejuk memang kebiasaannya kelihatan pelik.
Nak-nak bagi yang tak pernah mengalami kejutan budaya & agama macam
nur amalina?


Tapi bagi orang rusia, ni normal. Mandi dalam air sejuk bersuhu dalam -15 °C di awal pagi macam ni memang takde hal. kita mampu ke??


Hm.. Tapi kan,  mandi air sejuk, Insya'Allah tak memudaratkan. Zaman tok nek kita, depa rilek je mandi air telaga. Sihat walafiat sampai sekarang. Zaman Nabi pun dah membuktikannya~




Firman ALLAH SWT yang bermaksud :


" Dan diturunkan kepada kamu air (hujan) yang menyucikan kamu. "


Surah al-Anfaal : 11




Teringat slogan Malaysia Boleh !!
haha.. Boleh mana pun, maksiat pun tiada halangan..memang..


GILA... Boleh..

Terapi air sejuk? Pakcik baca kat  SINI






Senyum Kambing Pakcik : 

Mandi air telaga pun orang kata kuno.. Tapi..mandi guna heater, mandi hadas pun tak tau.. siapa lagi kuno tahap jahilliah..



.

6 comments

Post a Comment