Post

Siapa Saya? [Travelog Jihad Terakhir Siri 9]

 السلام عليكم
 peace be upon you


Status mukabuku dari busuk, selalunya berakhir dengan membuatkan sel saraf otak ku ligat memikirkan pelbagai hal. Setidak-tidaknya, renungan buat diri ku. Terpampang jelas..Status yang agak baru..



         (^^,)


*********************


You tak boleh eja  C_NTA  tanpa I !

You tak boleh eja  R_NDU tanpa I !


You tak boleh eja H_DUP tanpa I !



kalau you boleh eja semuanya, tapi you tak boleh memiliki I,
You memang tak pandai menghargai I.. ya! memang !!


Siapa lah I kalau you sendiri tak mampu nak jaga I. 
You sanggup bazirkan rezeki-Nya yang you dapat;  tapi untuk I, you kedekut !! you kejam !!


Tapi i nak you tahu tanpa I, siapa la you disisi-Nya..
Sampai disini sahaja coretan dari ku..
Firman Allah SWT yang bermaksud :

" Dan orang-orang yang beriman yang diturut oleh zuriat keturunannya dengan keadaan beriman, Kami hubungkan(himpunkan) zuriat keturunannya dengan mereka(di dalam syurga); dan Kami(dengan itu) tidak mengurangi sedikitpun dari pahala amal-amal mereka;  Tiap-tiap seorang manusia terikat dengan amal yang dikerjakannya. "
Surah at-Tur : 21 
 
 
 
Yang Benar,

ilmu & amal kebaikan mu...


********

" ah..siap akhirnya.erk..merepek jadinya..huhu..takpe..ada masa, boleh diperbaiki. "

ngomel hati ku. Nampaknya rasa letih, mengatasi kudratku pada saat ini. elok juga rehat sebentar.. Moga dalam tempoh 1 jam lagi, kembali bertenaga. Ameen..

Berfikir.. Aku ingin memiliki keimanan yang asli. Yang bukan dibuat-buat yang aku kira adalah bersamaan dengan nilai keimanan seorang munafik.

Dan aku pernah berangan-angan ingin memiliki kebahagian yang sebenar.. Tapi aku sedar.. Tanpa ilmu dan amal, mana mungkin aku menggapai sesuatu yang lebih bernilai dari apa yang aku ada kini..


Oh..sandaran-Nya berada di mana-mana.. Sekurang-kurangnya status busuk tadi memberi kesedaran kepadaku..ah..mengantuk la pula..



4.04 pm...  OFF
 
.

3 comments

Wed Jan 25, 08:19:00 pm GMT+8

-checked-

Wed Jan 25, 08:55:00 pm GMT+8

nice...!

ilmu & amal kebajikan..

Fri Jan 27, 04:21:00 am GMT+8

salam...


'Aku ingin memiliki keimanan yang asli. Yang bukan dibuat-buat yang aku kira adalah bersamaan dengan nilai keimanan seorang munafik.

Dan aku pernah berangan-angan ingin memiliki kebahagian yang sebenar.. Tapi aku sedar.. Tanpa ilmu dan amal, mana mungkin aku menggapai sesuatu yang lebih bernilai dari apa yang aku ada kini..'

like!!! :)

ameen..mudh2 mudhan sntiasa dlm redha Illahi..

Post a Comment