Post

Keadilan Yang Jahil [Travelog Jihad Terakhir Siri 1]

 السلام عليكم
 peace be upon you

Surat khabar semalam, diselak kembali..tertera jelas satu tajuk.


Ahli politik dibebaskan dari tuduhan meliwat

Sambil melihat-lihat isinya, terjahan sapaan dari roomate, menghentikan penghayatan kosong ini..


" Adil ke?



kata si sahabat, ringkas dalam serius. Tapi, penuh tanda tanya sambil menjuihkan bibirnya tepat kearah surah khabar yang telah dipegangnya sebentar tadi..


Diri ini termenung panjang..beberapa ketika..ditinggalkan sahabat yang telah pun meluru ke ruang tamu untuk bersiap-siap menunaikan tuntutan mencari rezeki dijalan-Nya. Insya'Allah..


Ringkas.. tapi padat!  Diri ini mahukan yang penyelesaian terbaik bagi merungkaikan persoalan dari si sahabat yang mungkin menunggu jawapan itu..wallahua'lam.. tenang..didalam hati menjawab...


hanya pengetahuan dari sisi-Nya yang layak dikatakan adil..Dan itulah mereka yang sebenar-benarnya menjalankan keadilan berlandaskan al-Quran, hadith dan sunnah.. tidak lebih dan tidak pula kurang akannya..dan tidak pula diselitkan kesesatan dan kejahilan didalamnya..



Jawapan muktamad..Oh!! seharusanya ia turut dikongsikan bersama-sama dengan para pelayar internet! surat khabar diketepikan seketika..laptop dibuka, modem dipasang, internet dilayari.. maka inilah.. 



Travelog Jihad Terakhir 


memulakan langkahnya..Insya'Allah..



Nabi Muhammad SAW Bersabda yang bermaksud :

" Sesungguhnya binasalah orang-orang sebelum kamu disebabkan orang-orang atasan apabila mencuri mereka membiarkan, dan apabila orang lemah mencuri mereka menjatuhkan hukuman ke atasnya. "

Hadith Riwayat Bukhari dan Muslim
 


Senyum Kambing

lebih baik melepaskan 10 orang pesalah daripada menghukum seorang yang tidak bersalah..


.