Post

Air Mata Enche Ben

 السلام عليكم
 peace be upon you


Er..mana ada air mata che' ben. cuma status 'air mata' je yang ada..


 
Air mata & menangis, biasanya dikaitkan dengan kesedihan  macam status fb santai che ben kat atas.
 
Tapi dalam kes tertentu, pakcik tak setuju la. Tak kisah orang nak fikir apa? kenapa nak jaga hati pasangan? biarkan je dia menangis..  Pakcik bangkang, bersebab..bukan bangkang macam 


orang celik yang belum baligh bab halal haram..sedangkan orang buta pun nampak jalan yang benar..


Lagipun, apalah sangat yang pasangan kamu tu buat. Sekadar buatkan hati tak tenteram.. Tapi !!

yang pakcik rasa sedih.. Apalah gunanya nak dapatkan ketenteraman hidup.. kalau redha-Nya pun tak cari..sesungguhnya..


Tiada air mata yang dapat menenangkan jiwa melainkan air mata taubat..

 
Firman Allah SWT yang bermaksud :

" Jangan kamu cela akan Aku (Allah), akan tetapi celalah diri kamu sendiri. "

Surah Ibrahim : 22




Degil lagi  bakhil.. Bakhil untuk mendapatkan keredhaan-Nya untuk diri sendiri..


.

2 comments

Post a Comment