Post

Teknik Menjana Pendapatan Daripada Gathering Blogger

 السلام عليكم
 peace be upon you

Gathering Blogger? ui..bagus tu! salah satu kelebihannya, berbentuk 'wang' dosa dan pahala yang boleh bertukar ganti~

Nak dapat pun, senang je. Pakcik fikir,macam skim affiliate je kot. Tapi yang menariknya jah, cuma perlu bercakap je. Tapi kena la tarik orang untuk join bercakap.  Pasal itu downlinenya. Topiknya bebas. Asalkan  ada gosip.

Dapat tarik 2 - 3 orang downline masa gathering tu pun dah cukup. Cakap je semahu mana yang kamu nak. Nanti, bodyguard kiri dengan kanan tolong kumpulkan berapa banyak jumlah pendapatan kamu jah~

Lepas dah habis gathering tu, boleh la kamu berkira-kira berapa banyak masa yang dah dibazirkan daripada aktiviti bercakap tu..sebab..

Jumlah purata masa untuk solat : 

1. Solat Subuh : 6 - 10 minit.
2. Solat Zohor : 12 - 15 minit.
3. Solat Asar : 12 - 15 minit.
4. Solat Maghrib : 10 - 12 minit.
5. Solat Isyak : 12 - 15 minit. 
p/s: Tak termasuk zikir, selawat dan menyebut sesuatu yang tak sia-sia.
 
Jumlah purata untuk bercakap : 

Tiada had. selagi ada isu, cakap je~ kan kena hargai nikmat dari-Nya~

lagipun, solat cuma memperuntukkan sebilangan kecil masa je berbanding masa yang dibanggakan untuk bercakap yang boleh menjana pendapatan tanpa had tu.  Kalau terasa letih, sampai kat rumah, cuba la terus tido ya~

sampaikan solat pun tak tertunai. kurang-kurang pun, sengaja lewatkan.kira lagi bertambah lah bonus pendapatan. huhu~

Dan boleh ulangi perkara yang sama setiap hari. nanti bila dah mati, sumber pendapatan tu, memang diasingkan.  
cukup sumber pendapatan tu, boleh buat cagaran  bayaran bil cahaya penerang kegelapan dalam alam kubur(barzakh). Tak cukup,

hohoho~

Firman Allah SWT yang bermaksud :

“Dan Dia sudah menundukkan bagimu matahari dan bulan yang terus menerus beredar (dalam orbitnya); dan menundukkan bagimu malam dan siang, dan Dia mengurniakan setiap permintaan kamu itu. Dan jika kamu hendak memperhitungkan segala nikmat Allah nescaya kamu tidak mampu untuk menghitungnya.”
(surah Ibrahim : 33 - 34)


Pakcik bagi tips yang sangat sesuai dipraktikkan untuk menjana pendapatan  bagi yang tak mahu lalai akibat uhkwah yang dicari~
 

senyum kambing :

Ringan mulut bila ada isu fitnah/mengumpat, berat mulut bila nak kena basahkan lidah dengan zikir dan selawat. Maka bertambah berat nak jawab bila dah mati nanti jah~

.

10 comments

Post a Comment