Post

Revolosi Diri Seorang Blogger? Ini Jawapannya

 السلام عليكم
 peace be upon you


Isu ni kalau diikutkan, dah ramai blogger yang buat..cuma pakcik nak buat ikut gaya pemerhatian pakcik jer.. Pakcik tertanya-tanya..apa yang blogger betul-betul dapat dari berblog? 

pendapat pakcik.. sama je..samaada kearah dunia..dan akhirat..hmm..macam mana nak cakap eh?? hangpa baca je la..takde idea lak nak taip panjang-panjang..haih...

dari berblog..

orang bujang : chatting > kawen 1 > kawen 2 >...
Iklan : dapat duit > beli motor murah > Kereta kancil > ... 
kerjaya : part-time > blogger tegar > blogger bisness >...
laptop : buruk & murah > laptop cantik > laptop mahal > ...
duit iklan lebih : langkawi > singapura > united kingdom > ...


mungkin ke kita sedang menuju kearah lupa diri? Apa yang kita buat melalui blog, ada ke kita buat persediaan sebelum mati? hm..

dari berblog..cuba der ubah..

kerap berblog : tak solat > solat 'on time' > jadikan amalan
atikel,gambar, pendapat : maksiat > kurangkan > hapuskan
duit iklan : pergi gathering > langkawi > Mekah
solat : sebelah laptop > ruang solat lebih baik > masjid
Blogwalking : 12 jam > 6 jam > 24 jam beramal dengan blog
internet : 24 jam > 12 jam urusan realiti > hari2 berzikir & baca al-Quran


Revolusikan diri..kita cuma diberi 24 jam setiap hari.semua sama.tiada kurang, tiada lebih. juga sedikit umur yang tak lebih 200 tahun pun. tanya diri kita..

berblog 24 jam  boleh..tapi nak manfaatkan 24 tu tak boleh. banyak kosong dari output untuk kebaikkan bersama.. haih.. 

jangan asalkan yang meningkat naik tu hal dunia..yang akhirat.. 

slow GILA .....


Senyum kambing pakcik :

masuk telinga kiri, keluar telinga kanan..

.
.

15 comments

Post a Comment