Post

JAGA Yang Tak Jaga

 السلام عليكم
 peace be upon you


Bila sebut pakguard, dah kompem la fikir pasal jawatan khas yang mengawal kawasan sekeliling premis kan. siap boleh berJAGA siang malam sampai mata lebam macam panda. Tapi..

Apa yang buat pakcik terpandang serong sikit pada depa nih, bila ada kawan pakcik tanya satu soalan mudah kat seorang JAGA..


Kawan :

mungkin  perompak akan datang kembali. saya nak kamu dan yang lain2 berdiri dan berkawal disekeliling sampai pukul 7 pagi esok.. boleh ke awak lakukan?

JAGA :

saya rasa boleh. tapi saya tak pernah tido sambil berdiri. selalunya saya berkawal sambil duduk.

Kawan :
.....

Cuba bayangkan kalau kamu sebagai  kawan pakcik; apa yang kamu akan buat lepas dengar si JAGA ni beri respon  macam tu?

=_=

.

10 comments

Post a Comment