Post

Generator Turbin Angin Ganti TNB?

 السلام عليكم
 peace be upon you


Acik :  
Pakcik!! Rumah katak ternakan ter-blackout! Nanti katak-katak tu mati rugi ah pemancing tak dapat beli katak dari acik! help! vanakkam !! chie chie!!

Pakcik : 
Aik? pasai pa kelam kabut nih? katak mati pun, tengok sekeliling. Berapa luas dunia ciptaan-Nya? Tak rasa puas lagi ka dengan rezeki yang ado??


Ha..Tak dapat beli dari acik, depa boleh tangkap dalam semak. Apa susah?? Dah. toksah banyak bunyi. Amik bendalah ni dirikan kat atas bumbung tuh, biar angin ribut bantu. Usaha dan tawakkal okey~


Achik :
adeh. kena ceramah lak. Ni amende panjang macam bazooka nih?


Pakcik :
bendealah ni namanya :


Generator Turbin Angin Eolic Mudahalih


Fungsinya, menukarkan angin, kepada tenaga elektrik. sebijik bendealah ni, mampu menampung sebahagian keperluan alat elektrik kat rumah. nak berblog? takde masalah~


Sekali sekala apa salahnya tak perlu harapkan TNB. hehe~ nasib baik negara kita punya polisi akta bekalan tenaga masih belum diganggu gugat lagi.. Kalau tak, berkubur la TNB..


.

8 comments

Post a Comment