Post

Bencinta Dalam Persahabatan

 السلام عليكم
 peace be upon you

Kadangkala, kita melihat sesuatu secara luaran, kita mudah tertarik. Macam selipar lah kan.. Ada dua pilihan. mana satu yang kamu nak pilih ;


1) selipar mahal, cantik, dan tahan lama
2) Selipar murah, biasa-biasa, sederhana tahan


Kalau pilih no. 1,tak perlu tukar2. yang no. 2? hehe. .kalau pakcik, pilih 2-2 sekali..  fungsinya cuma satu. melindungi kaki je pun kan..


OK, samakan pula dengan benci dan cinta. kedua-duanya penting dalam perhubungan. Apatah lagi bila dah kawen. kita memerlukan cinta bagi mencetuskan suasana yang harmoni tapi pada masa yang sama, kita perlukan benci bagi 'membidas' sesuatu yang tak baik yang sahabat/pasangan cetuskan..


cinta jer..takkan semuanya perfect?? pakcik tak percaya! haha~


Tu la hikmah benci. Untuk mengingatkan pasangan. Saling ingat mengingati~ Tapi..bila bercinta, mesti ada cabaran kan..kalau diberikan pilihan antara sahabat dan percintaan, pakcik akan pilih persahabatan.. sebab,


Persahabatan yang sejati, akan membawa kerinduan yang abadi
Takde persahabatan, percintaan kan berakhir
Tapi takde percintaan, persahabatan boleh kekal..
jadi, hargailah persahabatan yang terjalin..


Macam entri jiwang pun ada..eh?
Sekadar pandangan pakcik. ada pandangan lain?


20 comments

Post a Comment