Post

Law of Today : Law of Pigs Invasion Through Iman. -Entri BM-

 السلام عليكم
 peace be upon you


Lesson : 
Never let your Iman Down.


First impression kamu tentang gambar diatas? No komen. Memang yang dah baligh pun tahu. Jangan badan je membesar, akal mengecut..tu tamau okey~

Cuba kamu tiup belon yang harga seposen tu. mengembang kan? kalau dibiarkan, sampai satu masa,ia akan mengecut sendiri kan??

Sama seperti ilmu. tak digunakan, ia tak berkembang. Bila dah dapat ilmu tu, manfaat kan. Ni pergi peram sorang-sorang buat apa? macam anggur. peram lama-lama, jadi arak. Tak boleh minum dah. peram pulut okey lagi. Jadi Tapai.sedap. semua boleh kongsi.eh! kucing adik pakcik pun suka jilat tapai~  ;)


Daripada Abdullah bin Amr bin Ash'ra berkata : Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda yang bermaksud :

" Bahawasanya Allah SWT tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari(dada) manusia. Tetapi Allah SWT menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama'. Maka apabila sudah ditiadakan alim ulama', orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. Mereka sesat dan menyesatkan orang lain. "


Hadith Riwayat Muslim



Ok,tamat mukadimah. Masuk isi..



 " Pigs disama-erti dengan apa yang haram. "



Pakcik bukan apa..rasa tergaru-garu minda kat orang 'pandai'.. Memang lumrah.. Belajar tinggi-tinggi, dugaan pun makin tinggi.wallahu'alam.. Islam ni, bukan ilmu logik akal semata-mata. Maka, mana yang haram tu, tak perlu ler nak dipertikaikan dengan kajian sains yang entah mana sahihnya.


Sarkasis..

Ada beberapa mazhab ikutan kan.. title muqallid dijadikan lesen, nak di jadikan benteng menahan rungutan benar disisi-Nya. Adakah sudah rasa, diri itu setaraf mujtahid sehingga sanggup memunafikkan iman?



" saya sudah di Syurga !!~ "



Ini kot motto yang bermain dalam semak fikiran mereka-mereka itu?
wallahu'alam.. Allah tunjukkan sandaran-Nya yang pelbagai untuk menegur kita.cuma kita sedar tak sedar je..


Ada  pendapat yang nak dikongsi pasal golongan yang suka membidas yang benar dengan yang benar diputar belitkan ??

Senyum Kambing Pakcik :

Dara haiwan itu namanya fitrah, dara manusia, namanya nafsu.
tersadai jangan sampai tergadai.  >_<

.

6 comments

Post a Comment