Post

Isu Maki Hamun Berubah Menjadi Umpat.

 السلام عليكم
 peace be upon you



Sebelum tu, pakcik nak kata.. 
jangan lupa satu perkara..tangan ni, ibarat lidah berpusatkan hati. Perkara yang benar sekalipun, ianya adalah mengumpat..maka..


Sabda Rasulullah S.A.W :

"Sesungguhnya orang melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan terima taubatnya. Dan sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun orang yang diumpat"

(Hadith Riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad)


Apa ler sangat isu macam ni nak digembar gemburkan..
pakcik bukan apa.. Isu mereka yang membelakangkan dosa dan pahala, tu memang wajib kita tegur. tapi jangan ler dikaitkan dengan isu zat ciptaan-Nya bila menegur.Ikut jer cara menegur yang ada dalam Islam.


apa ler hak kita nak menilai, membandingkan zat ciptaan-Nya sedangkan kita semua ni sama.makhluk-Nya.manusia juga. bezanya, sifat amal perbuatan.


hm..apa beza artis dengan retis? pakcik tak tau.rata-rata yang beri pendapat, artis ni bak role model yang pandai jaga adab tatasusila. retis ni, macam artis . tapi pandai buat masalah je. so..pakcik cuma nak cakap..



keep in artis, kick out retis~ 
 

apa pendapat kamu yang baca? pakcik sebenarnya ko komen. tapi bila dah melibatkan aib orang lain, kena ler berhati-hati dalam menegur..okeh?


Senyum kambing :

benar sekalipun, ianya umpat, tak benar, firnah jadinya.

.

7 comments

Post a Comment