Post

Buruk Baik Ada Janggut, Jambang dan Misai

 السلام عليكم
 peace be upon you


Spontaneous punya khamis?  >_< 

Pakcik hairan la. kenapa kan, bila sesorang tu dia takde simpan janggut macam Mr K, kadang2 terus dapat title gay?? gay-ler apa..terus me-label..

sedih woh! cuba la beri title maskulin ke..koman-koman, awet muda! kembang la juga telinga ni mendengarnya..pakcik tak puas hati. tanya la pulak orang yang lebih senior.. oww..menurut survery, rata-ratanya..


akak-akak yang dah kawen kata..


"akak kan perempuan. terlebih hormon tu kalau  ada"~


abang-abang yang dah kawen kata..


"abang mesti la ada gaya kelelakian. baru bini respek"~ 


Ok, fine. pakcik tak puas hati..tanya lak geng-geng laki yang masih bujang. dan..susah sikit nak terangkan..maka pakcik lukis je la ya bagi kome faham. 


Dari Aishah r.a, katanya :
Rasulullah s.a.w bersabda :

" Sepuluh perkara dari (peraturan-peraturan kebersihan) yang dituntut oleh agama, iaitu : menggunting misai, membiarkan janggut (tumbuh panjang serta mengemaskannya), bersugi, menyedut air-membersihkan hidung, memotong kuku, membasuh buku-buku jari, mencabut bulu ketiak, mencukur bulu ari-ari, dan beristinjak."  kata Mas ab ( salah seorang perawi hadith ini) : " dan aku lipa akan perkara yang kesepuluh, aku fikir perkara itu) tidak lain dari berkumur-kumur. "


er..kome faham tak apa maksud pakcik? okeh laa.nak bagitau ni je..wahai lelaki, rerambut kat muka kalau ada, tolong kasi trim kemas-kemas yer.

sungguh tak hensem menurut kata survey. ore pompuan? hm..okeh. tolong sampaikan ya. jaga kebersihan~


p/s : macam lari tajuk. ye ke ni??

Senyumk kambing pakcik :

kambing sentiasa punya rerambut muka yang cool. alim gitu~

17 comments

Post a Comment