Post

infoSihat : Cecacing Mata Loa-Loa Afrika, Rakyat Malaysia Boleh..

 السلام عليكم
 peace be upon you

image credit to : worldsstrangest.com
DIJANGKITI !!

Amacam? cool kan? selalu bab2 cacing ni, Dalam perut.Ni spesel. kat mata.Risau? takut? geli? nanti dulu..baca fakta kat bawah ni~


Fakta tentang penyakit ni :

1) Disebarkan melalui gigitan serangga penghisap darah.
2 )  didapati dari sumber air, seterusnya merebak ke manusia.
3) Mudah didapati dari negara Afrika, Congo, Amerika Latin, dsb.
4) Dikesan dalam sampel darah dan kesan bonjolan pada kulit
5) Cacing dewasa mampu membutakan mata pesakit.
6) Cacing yang telah dewasa akan menuju ke bawah lapisan kulit, dan sekitar kawasan mata.

image credit to:  www.darwinsgalapagos.com

untuk pengetahuan korang, kemungkinan untuk ia merebak ke negara kita, ada. Ambil contoh, nyamuk. kedua, orang Afrika. bukan nak insult atau provoke. Cuma khuatir siapa yang dah dijangkiti.. tu je..
elok kalau sampel darah pesakit diambil untuk kemasukan ke negara kita. lagipun, Ujian dan bala dari Allah tiada batasan kan.. berusaha..


boleh baca infonya kat SINI

 
Senyum kambing :

kalau gadjet2 doraemon tu wujud, nak pilih  mesin masa. Undo~


trafik blogger, atau trafik pahala?

.

16 comments

Post a Comment