Post

Isu Kahwin, Siapa Ambil Peduli?

credit to: zuriey86.blogspot.com
Baru-baru ni, ramai blogger buat entri pasal  cinta.
Dari entri berbentuk lawak, fakta, contest, sampai la ke hal realiti
Macam-macam ada! Saya?  kerja, ialah kerja. tak campur hal peribadi~
Duk termenung baca entri-entri cinta.Pegi la msg sorang kawan ni. 

Nak tanya khabar je.. Tak lama lepas tu, tiba-tiba..

TELEFON BERGEGAR !!! VIBRATE !! msg masuk?

Hampeh! bateri telefon dah nak kong. buat saspen je. 
Masa duduk-duduk ni la datang 3 orang kawan dok ajak sembang.. pasal cinta plak tu.. borak Punya borak, diorang bagi kata putus.

 

kawan 1 : ala~ apa susah? ramai lagi perempuan cantik.Kan wanita tu cantik atas dasar rupa.gerenti bahagia beb! sedap mata memandang~

kawan 2 : ekau jangan dengar kata dia!! biar cari perempuan yang ada ilmu dan kepandaian .Baru dua-dua boleh sama-sama maju. Ada masalah, korang boleh kongsi pendapat sama-sama nak selesaikan masalaS. Sebab masing-masing ada ilmu.Amacam?

kawan 3 : korang berdua, teman rasa la..kurang tepat.wanita tu cantik berdasarkan akhlaknya. akhlak cantik, dah tentu sebab ada ilmu kan. ada ilmu untuk dirujuk, ada pula tindakan untuk mengamalkannya. Baru la betul. kalau bijak dan pandai, tapi tak beramal, apa guna kan?cari yang ni je. insya'Allah sampai akhirat selamat dua-dua~

begitu la pendapat rakan baik ku.mereka itulah (akal) dan (hati). kecuali (nafsu). HEHE~


Senyum kambing:  Pandang jerawat pun nampak indah ya?.hehe


24 comments

Post a Comment