Post

makanan boleh buat apa?

credit to: makanmana.net

lapar..takde idea nak update.. buka2 blog,encik penggemar kerang celoteh pasal makanan. ok.tipu.beliau rasa malas sebab kelaparan kot. Jangan lupa! kerana..dengan makanan ler korang :


Boleh buat duit :


Berniaga.
sumber rezeki~
kalau tak makan, mana boleh teruskan hidup.
kita bukan robot






Boleh dapat kawan :


Merapatkan ukhwah.
seperti dinyatakan dalam surah al-Hujurat 49:10
"orang-orang yang beriman itu sesunggunya bersaudara"




Boleh jadi popular : 




Menang pertandingan makan. 
tapi elok lagi jadi dapat
anugerah tokoh kesihatan kan~






tapi yang paling penting :


Dengan makanan, kita dapat zat-zat untuk perkembangan otak. tu pasal korang boleh buat macam-macam seperti kat atas malah lebih dari tu! maka, hargailah setiap sesuap makanan tu. makanan mengkayakan minda~
Nak update blog pun kena makan tau. tenaga tu~


1st image credit to : olehku.blogspot.com
2nd image credit to : encik ben@sedenak
3rd image credit to : mran.wordpress.com

senyum kambing : kecik-kecik dulu, makan dalam talam ramai-ramai.

.

8 comments

Post a Comment