Post

info: Jantung Sihat, Hati Busuk = Otak Rosak?

image credit to : http://pakarhowto.com/tag/busuk-hati

kenapa dengan hati busuk?
ni pasal kesihatan fizikal~
 
Ingat. jantung yang sihat, membantu pengaliran darah, sentiasa segar. Terdeokigen kepada beroksigen~ kalau tak jaga pemakanan, boleh sihat? Makan jajan 24 jam badan  boleh taff macam Mr. Malik noor junior? tu belum campur lagi bab makan makanan haram.zat serap dalam darah.Hati busuk kerana zat makanan. Halal haram kena ingat dan faham ok! 


kenapa dengan otak rosak,? 
ni pasal kesihatan mental~

Ingat! jantung yang sihat, melambatkan proses penuaan sel-sel otak. Tak cepat nyanyuk. Ni jantung duk kalut pam darah terdeoksigen, mana la neuron2 dalam otak nak sihat berkembang? kan dah tak boleh ingat banyak perkara.susah~ dok tak boleh ingat, pegi marah orang lain buat apa? 

kesimpulan :

Kerjasama  bak kata  bujang tua, perlu. Encik Ben  pun dah cakap. Kalau nampak orang banyak makan jajan semua tu, tegur la mana yang patut. tapi orang ni takpe.beliau berisi dalam isi ya. sorry sikit~ Bukan apa.Jantung banyak membantu menstabilkan kandungan oksigen(zat) supaya otak korang, hati korang sihat.

renungkan la kenapa Allah ciptakan jantung. Kenapa darah mengalir dalam jantung.dari tak beroksigen ke beroksigen.. Kita hidup ni tak lama. Jangan ada busuk hati kat orang lain. Jangan salah gunakan keupayaan berfikir otak untuk menjatuhkan orang lain..beringatlah..

orang yang ku tegur tadi@fb. sila bertenang ok~ jantung tu~
fakta betul, jangan putar belit.ekeke~


senyum kambing : Hidup itu memberi dan menerima. Jangan kedekut~


.

18 comments

Post a Comment