Post

Segmen Hujung Minggu Bersama BEN ASHAARI

pada suatu hari..di GYM...




as salam..
hari ni ada segmen menarik dari BEN ASHAARI, tapi..
adoi..sedang sibuk bergotong royong buat hari yang ke-3
nak perah idea tu..macam tiada. otak tengah ligat fikir kat mana nak bakar daun-daun kering yang bertimbun. nanti terbakar hutan kat seberang ni,naya pula..huuu..

eh!kamu yang sedang membaca ni, kalau nak join/ nak tahu lebih lanjut, klik pada nama CEO empunya segmnen ini ya  ;)

untuk Encik BEN ASHAARI
ceritera ini bermula...

(dalam minda BEN ASHAARI)

o_o
.
.
o_0
.
.
.
o_0"
.
.
.
 (lokasi : GYM)
(aktiviti : membaca berita di web KOSMO, menggunakan....)

laptop.. ( sila klik link ini? )



"wow..gila..jatuh bangunan..tinggi tu!"
"eh?macam ada kaitan dengan aku..tapi apa ya...?"
"tak ingat.."
"aduh...kenapa badan rasa sengal-sengal ni..?"
"mana yoko-yoko?tadi ada kat tepi kasut ni! "

lantas peserta segmen ben ashaari ni kata...

"ni haaa...yoko-yoko nya..."


ben ashaari berkata..

"oh..terima kasih encik.. ... "

lalu ben ashaari menyapu yoko-yoko itu ke..dahi..nya?

"adoi..apesal rasa pening ni..berat kepala..macam jatuh dari tempat tinggi.."

...     (ben ashaari mengantuk..dan tertidur..)

"eh?kat mana ni?tadi kat gym..?"
" ??? "
"apa benda kat sana tu?ramai-ramai kat sana tu ada apa la agaknya?"

ben ashaari pun menuju ke lokasi yang diperhatikan sedari tadi

"assalamua'laikum..bang, ada apa ramai-ramai ni?"

peserta segmen ben ashaari ni pun berkata...

"ni haa..kesian beliau..terjatuh dari bangunan tinggi ni...paramedik lambat sampai..
kalau sempat tadi, mungkin dapat diselamatkan "


di sini la beliau..

dan kelihatan.. beberapa orang yang masih berada di tempat kejadian, sedang berbual mengenai jalan penyelesaian...



terkesima ben ashaari saat itu! apa yang berada di hadapannya, adalah...

keadaan badan yang terbujur kaku...
.
.
.
.
secara tiba-tiba, ben ashaari terjaga dari tidur!
.
.
.

dan..peserta segmen ben ashaari ni kata..

"tu la..tido tak basuh kaki ke? "

rupanya beliau bermimpi dalam mimpi.. 


 p/s: gambar kredit kepada pemilik gambar.harap maklum.cerita initiada kaitan antara yang hidup mahupun yang mati. sekadar hiburan semata-mata. - peserta-

13 comments

Post a Comment