Post

BEN ASHAARI ! MASIHKAH KAU INGAT ??

..
.

  1. Sila letak header BLOG BEN ASHAARI (
  2. Tajuk : BEN ASHAARI ! MASIHKAH KAU INGAT ?? dan linkkan ke entri ini ..
  3. Cerita yang En. Ben Ashaari nak tau :
    Al-kisah..
    saya mula berblogging seawal tahun 2003.Beberapa tika lepas tamat spm.masa tu, niat berblog, sekadar suka-suka.bukan macam sekarang.saat kali pertama bergelar 'noob blogger' masa tu, memang tak dinafikan seronok.rasa teruja sebab ada blog(kiranya masa  ni, blog ibarat website). seingat saya masa tu, widget-widget untuk blogspot bukan seperti sekarang.Agak susah nak mereka bentuk, menyusun isi pati blog untuk menjadi cantik, menarik dan bermanfaat.jadi, kesudahannya, blog saya itu tidak la menjadi seperti apa yang saya harapkan (pada saya masa tu,masih kurang lagi tutorial) servis-servis yang blogspot sediakan pada masa tu pun pada saya,terhad.rasa geram la juga.ya la..blogspot percuma..servis pun ala kadar je la..pada masa tu, ada satu blog je yang saya rujuk untuk menyusun segala isi blog.sebabnya, blog tu je satu-satunya blog jenis tutorial. Blog abg Hanif( dah lupa link blognya )

    Saat gembira sebagai seorang blogger, apabila blog kita dilihat dan dibaca oleh insan lain.. beruntungnya, beliau follow blog saya dan turut memberikan komen yang membina sahsiah diri; walaupun entri-entri saya bukanlah  menarik mana .seorang cikgu.Cikgu Maisarah namanya...mempunyai tiga orang cahaya mata.mengajar di johor ( kini beliau telah tiada.meninggal kerana penyakit barah pada tahun 2006 ) melalui beliau juga, follower-follower blog saya juga meningkat. di awal penubuhan blog itu,yang follow, rata-ratanya orang-orang yang lebih tua dari saya. umur 50 tahun keatas pun ada   0_0"   sebagai seorang cikgu, tak dinafikan yang saya banyak terhutang budi dari segi curahan ilmu yang tak putus-putus2 dari beliau dan rakan-rakan cikgu beliau  (sesungguhnya ilmu itu dari-Nya.ameen..) segala permasalahan dalam pelajaran yang masih ada kaitan dengan bidang saya, saya rujuk juga pada mereka.mana-mana yang sempat mereka bantu, mereka bantu.mana yang terlepas pandang, saya ikhtiarkan sendiri.
    Hari berganti berhari. kesibukan yang tidak menentu, ditambah dengan status saya pada masa itu sedang menyambung pelajaran,menyebabkan saya semakin kurang berblogging. Sampai la satu tahap..Dimana tanpa saya sangka,cikgu yang banyak memotivasikan diri saya dalam dunia maya ini, pergi dulu menghadap ilahi. Saya dapat tahu pun, beberapa jam selepas Allayarhamah meninggal..melalui panggilan telefon..Saat itu juga, berat hati..sayu hati saya bila membaca kembali komen2 dari Allayarhamah..Membaca isi-isi pati blog yang telah ditinggalkan buat kali terakhir.Dan genap seminggu selepas pemergian Allayarhamah,saya menarik diri dari dunia blog...ni adalah pautan asal blog saya.Namun kini ia telah digunakan oleh insan lain..

    pautan asal 2003

    ...

    Dan tak lupa juga kepada Allayarham...kerana kalian juga,saya adalah lebih baik dari hari ke hari..insya'Allah...

    dari saat itu juga, dua blog saya yang asal dan kini(blog ke-2 iaitu timeless-rt) menjadi sebahagian dari asam garam dunia maya yang saya telah/kini/akan saya tempuhi..


  4. Berikan satu nasihat buat blogger blogger baru ...
    Sebenarnya tak layak untuk memberi nasihat tentang ini,.tapi cuma satu saja yang boleh saya katakan..blogginglah dengan baik dan janganlah melanggar undang2 yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan..perkara-perkara yang menyentuh sensitiviti kaum, janganlah ditulis..kerana tak pasal-pasal kena Internal Security Act 1960 ( ISA).
  5. Sila berikan satu blog yang telah korang FOLLOW hari ini .. Paling terkini !! Tulis urlnya .. dan kenapa korang follow blog tu.. haaaa ..
    hari ini? terkini? blog... http://barlisuam-87.blogspot.com  sebab..blog ini telah menarik minat saya dari segi informasi yang beliau utarakan dalam blog tersebut.saya seorang yang suka membaca fakta-fakta :)

22 comments

Anonymous
Sat Jan 15, 06:31:00 pm GMT+8

salam singgh dri eN.BA :D

Sat Jan 15, 06:41:00 pm GMT+8

wah.... hebat kisah awak ye... erm, pu3 suke!.. nice story!!.. mcm citer novel pn ade.. Anyway, jemput la dtg ke blog pu3
http://ainblogger.blogspot.com/2011/01/ben-ashaari-masihkah-kau-ingat.html

Sat Jan 15, 06:46:00 pm GMT+8

@Novelgurl

wa'alaikummussalam..saya datang singgah lepas trafik dalam blog menurun :)

Sat Jan 15, 06:49:00 pm GMT+8

@puteri cahaya.

hebat? adoi..BA nak bongkar siapa mereka yang follow.bahaya betul.huhu..ni adalh cerita benar,perjalanan seorang noob blogger. saya datang ziarah lepas trafik dalam blog menurun.syukran ;)

Sat Jan 15, 06:49:00 pm GMT+8

bw blog ni sanagt tinggi.maklum la..blogspot kan free

0_0"

Sat Jan 15, 06:52:00 pm GMT+8

salam...singgah dan follow dari blog en Ben...

Sat Jan 15, 07:23:00 pm GMT+8

sggh dr BRo beN .~

emm .. nice entry laa.. hope roh cikgu tuu di cucuri rahmat yerpp.. Amin..

Sat Jan 15, 07:48:00 pm GMT+8

salam..erm..terkedu sebentar...thanks for sharing this~

Sat Jan 15, 09:54:00 pm GMT+8

@EL MARIACHI

wa'alaikummussalam.saya akan follow dan review blog kamu lepas bandwith blog saya menurun.makin tinggi.agak sukar nak ziarah.banyak blog guna cookie enabled.adoi..

o_O"

Sat Jan 15, 09:57:00 pm GMT+8

@zacky ~786~

ameen.. hm..saya akan ziarah selepas blog saya stabil.sabar ya :)

Sat Jan 15, 09:58:00 pm GMT+8

@Sunah Mohammad

wa'alaikummussalam..sama2...

Sun Jan 16, 05:33:00 am GMT+8

salam alaik.sukar tak percaya.kat sini nampak lembut.sana nampak keras.terbaik!ben ashaari?menarik uu..blog arwah af pn ada..yob,yang pergi tetap pergi.arwah pesan kat apa masa kat bangi nun?ingat balik......

neext week pob.turun ka?haritu shutdown pun tak dop.
kitorang kat sini doa moga ko selamat.jangan ikut hati.mati.

Sun Jan 16, 07:27:00 am GMT+8

tang tu,dop tau la yob.kome la gamaknya.ekeke.pasang le shout box.susah la.

Mon Jan 17, 12:01:00 am GMT+8

@ibnuhamdani

Mon Jan 17, 12:02:00 am GMT+8

@ibnuhamdani
sb?insya'Allah.eh.buat apa nak pasang.blog ni nanti berkubur.entrinya saya pindahkan.nawaitu tu.. insya'Allah..

Mon Jan 17, 12:06:00 am GMT+8

@Lulu caldina
dunia blog?insya'Allah.tapi buat beberapa detik ni,blog ni kena rehat.beri ruang 'abg' dia untuk mengisi entri2 yang makin kurang dalam sehari.selagi trafik tinggi,kasi suap kenyang2 kepada pengunjung :D

Sun Jan 23, 10:16:00 am GMT+8

seronok baca entry ni
salam kenalan dari momoy
mohon tunjuk ajar yer
momoy masih newbie lagi dalam dunia blog nih

Mereka ini sangat GOJES !
Peristiwa itu masih menhantui diriku...
Nak Lagi Pendrive MURAH ?

Sun Jan 23, 12:37:00 pm GMT+8

selamat berkenalan?
adoi..kat blog asal, ada je komen momoy :D
tunjuk ajar? bab apa tu? widget?
saya dah tak buat tutorial.berat page.bw tak henti2.adoi..

Thu Jan 27, 10:05:00 am GMT+8

salam kamu...Allayarham tu sahabat kamu? saya baru jenguk blog dia tadi..lepas baca mengenainya di blog seorang junior...

Thu Jan 27, 06:40:00 pm GMT+8

wa'alaikummussalam..
ya.sahabat saya..junior kamu juga mengenali arwah?

Mon Feb 14, 01:44:00 pm GMT+8

dia kenal melalui blog jugak rasanya...

Wed Feb 16, 12:13:00 pm GMT+8

ohh..
mungkin beliau ada pergi mana2 link yang ada ke pautan blog arwah :)

Post a Comment