Post

Terlewat !: MAHA 2010

 salam..


adoi..baru la mendapat kekuatan dan kudrat untuk mengemaskini blog dengan menambah lagi bilangan entri terbaru ( walaupun sebahagian gambar2 ni dah di tangkap-muatl sejak MAHA 2010 berlangsung awal2.eh? nak kena upload gambar gotong royong sehari sebelum event ni berlangsung? adoi..banyak gambar..saya upload mana yang jari jemari saya klik ya ( kalau nak tengok semua, sila pm saya.insya'Allah saya beri )

0.o

Bambooponic di booth UMS



Sepanjang event MAHA 2010 berlangsung, kebanyakkan gambar yang saya ambil, berkaitan dengan tumbuh-tumbuhan dan juga yang berkaitan dengan jentera2 dan teknologi yang digunakan dalam pertanian, penternakan dan sebagainya. maaf la ya jikalau tidak berminat untuk melihat sebahagian koleksi seciput sekitar MAHA 2010 sewaktu sesi jalan-jalan ke booth lain yang saya paparkan disini.   0_o"


hiasan tanaman dalam akuarium yang cantik.tema hutan belantara?

salah satu unsur2 flora khatulistiwa yang berjaya dipaparkan

sisi pandangan atas,hiasan gubahan pemenang tempat pertama


pemenang tempat ketiga.agak berserabut pada saya  0.o

gaya hutan hujan Jepun


gaya hutan hujan tropika.


aa..yang Ini, hasil gubahan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Sri Tanjung, yang mana ayah saya merupakan bekas pelajar sekolah ini suatu ketika dahulu di awal tahap  pendidikan kelas menengah beliau :)

susun atur yang ringkas namun cantik pada pengamatan saya :)

yang ni menarik keran ada periuk kera.huu..idea yang bagus. :D

teringat pada pokok periuk kera yang dijual pada harga sangat murah pada 5hb lepas. 1 pasu kecil, RM 2.50

tak lupa juga, sebahagian kecil gambar Kucing yang kebanyakkannya 'tido' mungkin kerana kesejukan semasa saya berada di bahagian pameran haiwan peliharaan..   0_0




comel kan? rupanya hampir sama seperti kucing jagaan adik saya yang mati sebelum ini.bezanya, kucing ini berbulu agak kembang

kucing ini telah menggigit jari hantu saya.oww...cuai betul saya ketika saat itu





apa yang membuatkan mereka seakan beratur? sila lihat gambar dibawah

oo.....pertunjukan..

hasil gubahan landskap 2+1 = makan

ohh.. turut 2+1  = makan

pavilion kelantan

booth 'kelantan biotech' yang menarik minat saya. teknologi kultur tisu



antara produk Kelantan Biotech

dalam pavilion Sarawak. ikan empurau.raja segala ikan sungai di sarawak


 penutup kepada entri ini. huu..saya  membeli kultur tisu pokok (turut berada dalam koleksi, tisu pokok yang tidak terdapat di Malaysia ) ianya boleh didapati di booth UMCIC pada event yang akan datang.Insya'Allah.





 dan tidak lupa..di booth UPM..oo...saya terkena..sabar je la..

sekadar gambar hiasan
adoi..yang tengah dan yang kanan itu yang menjadi persoalan kepada yang lain2 selepas melihatnya.apa rasioanl saya memilih ia? adoi...dah itu yang ada.    



25 comments

Tue Dec 07, 07:07:00 pm GMT+8

salam..

1 funny, dan 1 interesting untuk kamu~ :p

eik, dalam hiasan tanaman ala jepun tu ada pokok sakura tak? ekeke~~

kamu kena gigit kucing??? O.o? :p

eh, ikan empurau? tak pernah dengar...-_-"

hoho~ comel jek yang kamu beli tu...:D

hurm..entri yang best~ ;)

Wed Dec 08, 07:37:00 am GMT+8

hahahaaha.. apa rasionalnya?? tak lah.. awak ni dah nak kawn kot.. hati tgh berbunga thats y pilih yg itu.. hahaha..ok.. itu kebiasaanya k.. :P

MAHA.. sangat2 kecewa.. sebab tak dapat pergi macam yang lepas2 =(dengan alasan

saya malas jalaaaaaaaaaann..!!!!

Wed Dec 08, 11:41:00 am GMT+8

...> sunah : ya.tak tahu siapa yang klik funny tu.mungkin seorang ahli sekretariat yang cemburu dengan misi merayau saya.huuuu..ok la kan.kalau beliau klik failed? huu...
pokok sakura? tiada.sekarang belum musimnya.kalau event MAHA yang akan datang buat pada musim luruh,mungkin.ambil pokok yang sedang berbunga,bawa balik guna MAS :D
Ya.kena gigit. ada lagi beberapa ekor yang gigit.tapi saiz gambarnya, melampau2 punya berat.adoi..
tang ikan empurau tu, setahu saya, harganya, rm 100+ keatas sekilo. sespesis dengan ikan semah tak silap saya sebab rupa ia hampir2 sama.. ikan empurau ni, rupanya ada iras2 ikan lampam dengan sebarau dan boleh dijumpai disekitar muara sungai kat sarawak kalau kita memancing.guna umpan pisang pun, ia datang menyambar.huhu. kalau nak tengok ikan ni, balik sarawak nanti, jom memancing kat sungai.huhu
comel ya? syukran..kalau berminat nak beli, MAHA akan datang, datang ziarah kat booth UMCIC; pavillion kelantan,MOA,UPM, HALL A+C, dsb cuma paparkan je.tak boleh beli.huhu..paling best, kat booth UMCIC je.biasanya ada tisu kultur pokok yang tiada kat malaysia.didatangkan khas oo.. 26 hb lepas tu, ada tisu pokok tulip yang terhad.adoi..ada yang dah beli.huuu..
entri yang best? syukran ;)

Wed Dec 08, 11:46:00 am GMT+8

...>hestyrezyuda :
adoi..bukan disebabkan itu ya.tisu kultur yang saya mahu itu, terdapat dalam balang mini yang seperti kamu lihat pada gambar diatas.tiada yang lain.yang itu je.adoi...rugi kalau tak pergi MAHA. jangan jadikan alasan 'malas berjalan' ya.kalau berjalan itu, bakal mendatangkan manfaat, ambil.rebut :) ada kemudahan tram.cuma nak kena tunggu la.tak lama mana.cuma padat la dengan orang ramai.lagi satu, kalau nak datang, pilih hari2 diantara isnin -jumaat.hari minggu, dah tentu ramai

Wed Dec 08, 12:21:00 pm GMT+8

ekekeke.. awak... saya gurau laaa... :-J

malas berjalan menjadi alasan semata.. hal yang sebenar telh di tinggal kan osmet sebab bangun lambat :P

isnin - jumaat saya bekerja la =( mana dapat pegi.. nak minta cuti tak ley.. keje banyak.. boss mesti tak nak sain =( [siapa kata keje gomen senang mengulau]

but its ok.. next session .. jangan lupa deal dengan saya ea.. dapat pergi dengan kawan yang memang kaki jalan macam kamu best apa.. rajin explore.. member saya semua 'berat kaki' otometik saya pun akan.. 'berat kaki' juga.. hahahaha

=P

Wed Dec 08, 12:48:00 pm GMT+8

laa.patut la..tinggal di mana? kan boleh nak pengangkutan awam. oo..isnin jumaat, balik pukul berapa? boleh datang waktu malam.kalau datang malam, cuma hall A-D je saya sarankan.kalau nak jelajah semua tempat, kena la datang paling kurang 3x. saya tak mengapa la.huhu..event yang akan, datang ziarah ya :) oo..saya memang di MAHA je.huhu.kerja yang best, ialah mengulau ke serata booth yang ada.yang menarik juga, sesi merasa makanan.yang kurang menarik, makanan macam nasi ambeng, agak kurang munasabah.macam harga makan kat atas gunung berapi je. RM 5.mungkin sebab nak cover balik harga sewa tapak gerai. sewa rm 2k oo..bergantung kapada beberapa faktor. o..nak pergi ya? yang akan datang, jangan lupa tag saya :) MAHA yang akan datang, agak mustahil nak buat setahun sekali.yang sekarang ni pun, oo..banyak fasiliti sedia ada, mengalami kerosakan dek angkaran kebanjiran pengunjung yang tak putus2. tandas pun ada yang rosak. nak sediakan draf, tender, pengagihan bajet, penstrukturan semula lokasi bazar,pameran, etc..banyka kerja nak kena cek 1-1.yang rumput mati kena pijak tu, lama juag nak tunggu ia kembali 'segar' .baru tanam. MAHA dah datang..kena pijak lagi.. kalau dapat setahun sekali, oo...suka.suka :0

Wed Dec 08, 01:01:00 pm GMT+8

hahhahaha....

saya balik kul 4.30.. tapi saya kan berniaga nasik lemak juga.. balik umah saya akan start memasak balik... so memang tak sempat.. :P

keje di maha? keje di booth apa? ke sebagai management? atau di rumah negeri?

ada juga dengar pasal harga makanan di sana.. tapi dari maha yg lepas memang harga2 makanan tak berpatutan..

Wed Dec 08, 01:10:00 pm GMT+8

oo...tapi apa salahnya tinggalkan 1 hari aktiviti menjual nasi lemak? tapi buat memo awal2.gantung memo tu.bagitau esok nak pergi MAHA.maka tiada jual selama 1 hari? oo..saya bukan orang penting pun, kalau saya orang yang penting, saya lagi la tak boleh mengulau :D tapi ramia pegawai yang duk berborak tak melayan tetamu..hadoi..maacam mana tu.. harga makanan tu, pada saya sebab nak cover balik harga sewa tapak. hari last, memang sangat2 murah.saya memang tunggu saat ini.haha. dapat percuma dua pokok cili padi :D alhamdulillah..moga Allah murahkan rezeki si penjual itu.ameen.. :)

Wed Dec 08, 01:18:00 pm GMT+8

waaaaa... untung nye.. ^_^
rezki kamu..^_^
ayah kawan saya kerja di rumah sarawak.. sebab tu saya tanya..

untuk meninggalkan sehari berniaga, mungkin boleh.. tapi nanti pelanggan saya mesti mogok lapar.. ekekeke..

gurau jerk :P

Wed Dec 08, 01:31:00 pm GMT+8

balik memancing? ok~ ;D hari tu senior ajak juga ke MAHA..tapi sebab nak setelkan paper..jadi takmo pergi..hoho~ kalau tak, mesti nampak kamu merayau2~

Wed Dec 08, 01:32:00 pm GMT+8

huhu..berusaha adalah satu ikhtiar ;)
syukran..oo..kerja disarawak..di mana tu?pelanggan mogok? kalau darurat, mungkin :D
rasanya blog kamu macam pernah saya lihat beberapa tahun lepas.tapi atak pasti lepas klik link apa.huuu...oo..dah masuk waktu solat.out sebentar

Wed Dec 08, 01:33:00 pm GMT+8

ouh, terlupa pulak..satu funny tu saya yang bagi..untuk gambar yang last~ :p lagi satu, tak tahu siapa..hehe.

Wed Dec 08, 01:57:00 pm GMT+8

erk yeke??

blog saya pernah di lihat??

Wed Dec 08, 02:28:00 pm GMT+8

...> Sunah:
oo..kamu yang bagi rupanya.adoi..mau je saya padam gamabr akhir tu.huu...saya memancing ni dah lama tinggalkan, ikan empurau tu, silap haribulan, terpancing yang besar, saya pula yang kena 'pancing' .adoi..tu la..kalau tak, dah nampak kamu kat sana :) kalau kamu, mestia ada kat area pokok2 punya :D betul ke? huhu

...> hestyrezyuda :
ya.wallahu'alam..kalau tak silap.saya ingat sebab banner kamu, ada rupa.rupa tu yang macam pernah lihat.cuma temanya..macam bukan?rasanya dulu bukan yang sekarang?

Wed Dec 08, 02:45:00 pm GMT+8

yup.. mukanya sama.. tapi header tu bertukar wajah sikit.. ada penambahan templet dan beberapa ayat pada skrin...

Wed Dec 08, 03:28:00 pm GMT+8

hehe..tak payah padam..itu menambah komen kat bawah ni...;)

eik, nape pulak saya mesti ada kat area pokok2? adoi...biar ikan empurau besar tu memancing kamu..saya nak gelakkan. :D

Wed Dec 08, 03:34:00 pm GMT+8

...> sunah:
adoi..nampaknya lepas ni saya perlu memulih satu gambar2.huhu.. eh.kamu kan suka dengan keindahan flora :D OO..saya guna pukat tunda la kalau macam tu :D

..> hesty:

oo..jadi blog kamu la..huhu

Wed Dec 08, 03:56:00 pm GMT+8

saya suka sakura je~~~ :p
pukat tunda? kesian ikan2...saya suruh mereka semua lari dulu sebelum kamu datang...

Wed Dec 08, 05:49:00 pm GMT+8

laa...ye ke? huhu..macam mana kamu nak suruh ikan2 itu untuk melarikan diri? saya guna pukat je.tarik,tarik,tarik :D

Thu Dec 09, 02:13:00 am GMT+8

saya tolak, tolak, tolak~ haha...ntah hape2 la..adoiyai...

Thu Dec 09, 12:40:00 pm GMT+8

kamu tolak guna apa pukat tolak ke? :D kan saya kata, saya guna pukat tarik.semuanya saya tarik :D

Thu Dec 09, 04:32:00 pm GMT+8

erm...(berfikir sambil menopang dagu)..ok~ kamu tarik je semua, tapi saya bawak 'askar' saya untuk 'ngap' semua ikan yang kamu dapat..si comel, batman, catmask, rakunmask, mio, mitchi, mitchiko, tompok, belang, black, dll..

(haha..ada nama yang berulang untuk kucing yang sama)..:p

Fri Dec 10, 11:05:00 am GMT+8

oh..ngap banyak mana pun 'askar2' kamu, tetap akan kenyang.dan saya juga akan turut membawa bersama 'askar2' kamu yang kekenyangan :D

Sat Dec 11, 12:52:00 am GMT+8

owh, tidak! tak boleh!

Sat Dec 11, 10:00:00 pm GMT+8

ooh..kalau kamu katakan tidak, saya katakan boleh.ya! pukat tunda boleh~

Post a Comment