Post

SEGMEN FILEM KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

 السلام عليكم
 peace be upon you



25.5.2011
GSC MIDVALLEY MEGAMALL

 
Aku sekarang kat dalam panggung. 
Cerita fast furious 5 belum mula lagi.macam biasa, aku nak review sambil menaip entri.hehe..sebelah aku sekarang ni, ujang.tapi bini dia takde lak.isk.. betul-betul Famili Ceria...Bro Wacana? jauh gila tempat yang dia pilih...


aku sebenarnya bergerak dalam satu group yang besar. lepas dah tentukan filem apa nak tengok, 2 filem  dipilih. ada Fast and Furious : Fast 5 dengan.. Pirates of Caribbean.hm..mula-mula tu aku fikirkan  parrot of karib bin apa entah.. nasib baik aku ada baca tulisan banner besar tu. hehe..



Bro Wacana dengan Ujang tarik aku tengok cerita ni.ok la kan..aku ni jenis layan je.sekali sekala nak juga aksi-aksi.er...jangan salah faham okeh~


tapi korang jangan risau, setiap babak dalam cerita ni akan ku taip terus dalam entri aku.on the spot dan publish!! al maklum la..sebelum kawen dan ber-title anggun bak Mak Dara, kena la aktif sokmo.kan? kan?
okeh, cerita nak mula..

.....


Cerita ni merupakan sambungan dari sequal nya yang dulu.
permulaan cerita, dimulakan dengan tugasan mencuri kunci dalam kereta yang diberikan oleh bos ganas kat brazil bernama ateyya (kiut kan nama bos dia?) kepada azizul dengan adik dia, Mak dara .. dalam kekalutan nak memulakan misi mencuri kunci, mereka terbunuh agen kad gores shopping2u.


nak diceritakan, seorang agen pakar perisik meminang  yang bernama alams.ekins (motif nama?) dihantar oleh pihak kad gores tersebut bagi membalas budi..yang aku pun tak tau apa motifnya.takde hujung pangkal.

oleh sebab azizul dengan mak dara tak dapat  mencari clue untuk menjejak apa benda kunci dalam kereta tu, maka usaha mereka gagal ; ditambah lagi dengan usaha pakar perisik meminang yang datang dengan rombongan meminangnya tanpa jemu.........


tiba-tiba...


jerit si ujang. gila apa??
ler..ngigau rupanya..spoil betul la !! terperanjat aku !! tadi beria bebenar nak tengok cerita ni. alih-alih tidur..kompem dia sebenarnya nak tengok  cerita pirate of caribbean kan? 

......


memang nak dipendekkan cerita
babak akhir, baru la ada adegan kereta canggih manggih berkejaran. berdesup sana sini mereka melarikan diri dari siapa aku tak tau.. masa babak ateyya nak di bunuh oleh alams.ekins tu, sedih betul..aku cuma mampu cakap..

ok2. maaf..
sebenarnaya masa part ujang menjerit tu, aku pun tidur juga..
bosan gila cerita ni ! dengan aku sekali tertido kebosanan. so, jangan tanya apa-apa pasal cerita ni. aku bagi 0 dari 5 markah. full stop.

kepada reader entri ni, terima kasih kerana membaca entri review entah apa-apa nih.. GSC!! bak balik RM 10 aku!!! mencik! mencik!

grr.. tengah geram lagi ni !
er..Bro Wacana hilang..mana dia pegi pun aku tak tau.
takpe la..aku nak post entri, dan off..
nyesal tak join cik pulau, lanun jalanan dengan yang lain-lain..
pengajaran hari ni,  kawal kesabaran sebaik mungkin..huuu.. 


salam sayang..

apa? nama ku? myzatul.. hehehe..

kepada yang nak turut serta segmen ni, klik tajuk entri segmen ni

9 comments

Tue May 24, 10:53:00 pm GMT+8

aku bukan captain..muahahahahaha

Tue May 24, 11:12:00 pm GMT+8

smua blogger ada ~

Wed May 25, 02:19:00 am GMT+8

best ke????

Wed May 25, 02:40:00 am GMT+8

lol...sampai ngigau2 si ujang..nasib tak sebut nama kak yana...keke:p

Wed May 25, 07:40:00 am GMT+8

ahahaha...
tu la.. sape suruh tak nak join cik pulau...
kang dah nyesal... :p

Wed May 25, 07:52:00 pm GMT+8

hebatnya, pandai karang cerita.. :))

Wed May 25, 08:37:00 pm GMT+8

rajinnya cik abg join segmen..kretip! by d way aku dah sampai!selamat kembali mendengar aku berceloteh hahahaha

Thu May 26, 12:10:00 am GMT+8

melawat ke sini... tahniah.. sudah follow awak :).. kalau sudi meh la ke sini.. :)

Thu May 26, 09:21:00 am GMT+8

pakcik ni oke ke tak ni???hahahaha..x best eh cite tu...jgn tgk lenkali, tgu doownload je..hahaha

Post a Comment