Post

CERITA KREATIF AKU BERSAMA BEN ASHAARI

 السلام عليكم
 peace be upon you



coretan cerita si gadis..
seorang pegawai pemasaran..
hari-hari melakukan perkara yang sama..
sekarang pun.di lokasi yang sama, pada waktu yang sama.
haih..sukasuki je KUPAS OREN..memang tabiat masa lapangku patutnya..tapi sekarang yang ada dalam bekalan ku, cuma sebiji epal..maka.. 

GREENAPPLEKU !  ku pertaruhkan sebagai alas isi perut ku yang kecik ni..


  
mcm ni la..hari-hari nak kena UpProfits bisness..
aku masih ingat lagi.. ketika saat2 usaha ku meningkat naik..aku gembira..angkara peristiwa pembunuhan dirancang oleh si munnafendy tu, habis graf pelan pemasaran ku jatuh mendadak.. pelanggan ku lari.apa nak buat.dah usaha..redha je la..

........

dashboard..
blog MTT yang baru ku lihat sebentar tadi,ku perhatikan sebelum aku mulakan posting baru ku dengan ucapan bismillah..
sambil menanti ERL yang masih belum tiba..hanya Tinta hati di hati ini yang mampu ku berikan sedikit coretan harapan..diatas papan kekunci pada notebook ku yang tertera gambar artis JAY chou sebagai penghias  skrin desktop..



dikala aku sedang sibuk meluahkan isi hati ini dalam entri, terngiang-ngiang pesan Bro Wacana ketika sibuk berceloteh bersama kak es kat opis sambil beliau menenyeh-nenyeh krim pencerah muka SK II  kat muka ( mahal la konon.hehe ) katanya, 


"berblogging,berhati-hati..jangan sampai terlalu baik hati berkongsi maklumat diri.kerana Hackers suka mencari maklumat yang disukainya demi menghuru harakan kehidupan orang lain.."
 
kaget la aku sebentar..huhu..



..........


uh..
sedap sungguh epal ni.memang padan dengan jenamanya.. apple sweet!
berselera sungguh aku menjamah setiap bait-bait isinya. mungkin kerana gurauan bersahaja To'wan di kampung yang mengatakan aku akan lebih kelihatan awet muda bak mak dara seperti yang diiklankan kat surat khabar tu..aku tersenyum sendirian..haha~




alamak! baru aku teringat !
aku terlupa nak sampaikan pesan ketua unit ditempatku bertugas! 

MAIRA QUEEN!! oh! gelaran queen je, dah menakutkan aku.garangnya beliau ketika memberi arahan sama cam chegu zubir yang mampu mengecutkan sifat garang bak sifat askar bugis yang dimiliki oleh geng-geng cik muda. hee.mereka juga blogger seperti ku..jap! aku nak mengira-mengira siapa mereka.jap..


cik eka,cik azizah, cik najihah,cik purple, cik kamoo, cik bunny, cik cempaka, cik tyraa, c!k wanny, cik tikah, cik dyla, cik cikki, cik nora, cik emma..complete! kamu-kamu jangan segan-segan untuk berkenalan dengan mereka ya. heee~


tu belum campur lagi mengecutkan sifat kelelakian..sehingga mampu membuatkan sperma terbantut ketakutan..ops! maaf semua! censored!! haih....macam-macam..rasa  seperti ingin aku sumbatkan je ketua ku itu ke dalam kotak bulat kat pantry opis..


alamak..
lupa dah apa pesanan maira.
tanya kamu?hm.. kompem dapat jawapan peliks-peliks kan~

eh! seperkara lagi..untuk pengetahuan kamu-kamu yang baca ni, cik muda sae merangkap anak bos besar syarikat aku, akan berkahwin hujung bulan ni! yeah!! ada la geng-geng PINKY MOMMA kat opis ni.lalalala~ al maklum la..dua-dua suka pink.aku? suka juga.tapi diam2 la.malu nak habaq mai..

......



sambil melihat ERL meluru laju dari arah KLIA yang ku lihat samar2 macam pandangan fisheye lens dan seperti bersambung itu, ku putarkan lagu mira'e..lagu yang mengingatkan ku kepada kenangan ketika...makan maggi..maggi? oh tidak! kenapa banyangan blogger MAGGIBOY menerjah fikiran ku??!! alahai..spoil laa...


aduh!
malam ni nak pegi CM.temankan en. wan mohd salim..beli bedak sejuk.ha?!! kamu-kamu bayangkan lelaki bertepek sana sini dengan bedak sejuk.haha.kiut kan? rasa macam nak panggil beliau, encik bedak sejuk..



ops!
cik announcement dah bagi signal..
yeah!!!  ERL hampir tiba!! masa untuk aku membaca novel motivasi bertajuk C' Ayob-Ilmu Asas Hidup, dikarang dan diolah oleh Sunah mohammad..aku suka..kamu? kena gak! sebab novel motivasi ni digarapkan sekali dengan elemen Islamik. memang terbaik bagi ku!
dan..aku nampaknya perlu tamatkan entri ku setakat ini.



sekian..
terima kasih kepada readers yang sudi membaca coretan hidup ku pada saat ini..jap lagi dalam ERL, mana tau ada idea lagi, aku update.ok? 

salam sayang..



ERL tiba, notebook ditutup.dan..beliau berlalu masuk membawa bersama segala sandaran ujian-Nya yang entahkan mampu ditahan-tahan atau tidak..sebahagian kecil dari perjalanan hidup seorang blogger..


YANG BERMINAT NAK  JOIN, KLIK TAJUK NETRI NI =)

11 comments

Post a Comment