Post

SEGMEN KHAS BLOGGER : LELAKI vs PEREMPUAN




as salam...

Straight to the point :

1. dalam memberi pendapat dalam entri , apakah blogger perempuan benar benar ikhlas ?

jawapan saya:

bergantung kepada hati budi si blogger.rambut sama hitam.hati lain-lain.tidak boleh dinilai secara luaran semata-mata.namun, pndapat yang kita terima, fikir dengan positif


2. Apakah anda suka melihat blog blog perempuan yang penuh dengan gambar ?

jawapan saya :

bergantung kepada keseluruhan tema blog tersebut, jika ia sememangnya blog photshot seperti nurul badiah, sememangnya saya suka. melalui gambar, macam-macam cerita yang boleh disampaikan.  yang penting, gamabr yang dipaparkan, bukan 'kosong' semata-mata.


3. Pada pendapat anda , kenapa perempuan berblog ? Secara umum ..

jawapan saya :

blogger perempuan ingin didekati supaya ada yang sudi mendengar apa yang mereka luahkan. tak kira lah ianya fakta, personal, perbincangan dan sebagainya


4. Blogger perempuan mempertaruhkan wajahnya untuk mendapatkan ramai follower.. Benarkah ?

jawpan saya :

wajah? pada saya tidak.melihat kepada wajah semata-mata, ia seperti satu prejudis kepada blogger perempuan yang lain. memang kebiasaannya mereka meletakkan pose-pose yang menarik sebagai header dan gambar sidebar. tapi seperti yang saya katakan, blogger perempuan ingin didekati. bukan kerana ingin menonjolkan diri mereka secara luaran.tetapi ingin menunjukkan yang mereka 'jujur'.


5. Blog perempuan yang anda rasa patut POPULAR !

jawapan saya :



6.Jika anda blogger perempuan , apakah yang akan anda elakkan dari bercerita dalam blog ..

jawapan saya :

hal-hal yang terlalu peribadi dan sensitif untuk dikongsikan bersama. contohnya, aktiviti hari ni.pergi ke mana, dengan siapa, bila.... kejadian jenayah sekarang.. yang tidak diingini..bermula dengan pencerobohan dunia maya


p/s: berminat nak turut serta? er..dah nak tutup. sila klik link entri ini. terima kasih

10 comments

Sun Mar 13, 01:59:00 pm GMT+8

oh my..blog sy tak layak utk popular la awk...uuu..

kadang2 ssh nak elak dari tak cerita hal yg personal but sedaya boleh tak nak cite pasal family etc..cuma nk cite pasal life as a stdnt here n sumtin yg berkaitan je..boleyh kan...tak bahaya kan..?:)

Sun Mar 13, 02:39:00 pm GMT+8

wahhh..blog alexa..mmg blog dia best n patut popular...eh, sempat pun dia wat entry..asek ckp busy je..hehe..saje nak nyakat fadlie..

Sun Mar 13, 04:20:00 pm GMT+8

@alexa yussida:

eh~ layak.sebab blog pengembaraan =)
hehe..hal personal tu, bonus je sebenarnya.supaya dapat mengenali blogger dengan lebih dekat. macam saya ni..haa..ter-bahaya sikit.
dah la pecah pekung rahsia russia. tepek lagi maklumat saya. waa... menag cari nahas tu

=_="


ya~
kamu punya tak bahaya =)

Sun Mar 13, 04:23:00 pm GMT+8

@d_La:

hehe~ kita geng~
haha.alexa~
tu la dia. sempat curi masa untuk blog =p
adoi. nyakat saya?
terpaksa la saya nyuruk~~
saya suka jenguk blog kamu juga walaupun sedang sibuk.biasanya tak dapat komen sekali

=)

tapi tetap readers yang setia.
hoho~

Sun Mar 13, 10:23:00 pm GMT+8

singgah dari blog abg ben

Mon Mar 14, 01:06:00 am GMT+8

tp xbyk beza pun blogger laki or pmpuan ni kan...

(^___^)

http://aida4eva.blogspot.com

Mon Mar 14, 01:18:00 pm GMT+8

terpulang pada niat blogger tu nak buat apa dengan blog dia, dari berblog mungkin dapat sharing dengan rakan2 yang suka berkongsi idea petua... kan kan kan..

singgah terjah dari blog abg ben...

Tue Mar 15, 05:57:00 am GMT+8

@Rozuan Ismail;

terima kasih =)

Tue Mar 15, 05:58:00 am GMT+8

@aida4eva;
yup.memang tak banyak beza.
cuma niat berblog tu yang berbeza sedikit

=)

Tue Mar 15, 06:00:00 am GMT+8

@aizamia3;

ya.betul tu.
kalau niatnya ihklas,
iinsya'Allah Allah beri ganjaran yang setimpal

=)

terima kasih

Post a Comment