Post

AKU BENCI ROKOK



1)  KENAPA ANDA BENCI ROKOK :


Rokok mengurangkan penghasilan bateri caj guna semula. sebab tu bateri ni mahal. Unsur Butane dalam rokok menyebabkan gas lighter mahal. Nak barbeque pun susah.kandungan asid asetik dalam rokok menyebabkan harga sebotol cuka,naik ke RM 3.00 keatas. nak masak pun susah. dan asid arsenik dalam kandungan rokok, menyebabkan racun rumpai jadi mahal! meracuun pun susah. Metanol dalam kandungan rokok menyebabkan kos nak pergi ke angkasa lepas, mahal. Minyak roket tu! saya nak ke angkasa! huu.. ye la.semua nak pergi ke pembuatan rokok. rokok je! ok, dan yang paling penting, memudaratkan kesihatan. Dan sudah dinyatakan dalam al-Quran.rujuk SINI


2). Pesanan buat mereka yang merokok dan bakal merokok !

yang merokok tu, ingat-ingatlah Allah dan juga pencatit amalan kita.lagipun, rokok tu haram. Boleh berhenti. pelan-pelan.janji ada ikhtiar dan usaha. Yang nak merokok tu, jangan. kesian la kat barang keperluan lain. semua pun nak ' hidup'.
 

3)  Pendapat anda mengenai mereka yang merokok ini ..

Mereka ini 'sangat' berharta.Tak kisah pencemaran global, tak tau apa itu halal haram? Penyokong utama harga barangan naik. dengan beli rokok!
sadis.. hidung mereka tersumbat.

nak join? klik tajuk entri ini~ =)

1 comment

Post a Comment